Ξυστό

Ξυστό

Η εκδρομή είχε...

30

30

Εκείνη η στιγμή, πέντε...

Κεφτέδες

Κεφτέδες

Θυμάμαι που ξάπλωνα...

Τίτλος

Τίτλος

Το αρχείο που...

Τόλιος

Τόλιος

Δεν μπορούσαμε να...

Μηδέν

Μηδέν

Πόσο έτοιμοι...

Τέρατα

Τέρατα

Τα τέρατα μας...

Ωράρια

Ωράρια

Πέρσι είχα κάνει...

Γιαμάχα

Γιαμάχα

Η τριμελής επιτροπή...

Συνταγή

Συνταγή

Δεν είναι εύκολο...

Συλλφίλ

Συλλφίλ

Μπορεί η οπαδική...

Κλειδαράς

Κλειδαράς

Κάποια στιγμή μέσα...

  • Ξυστό

    Ξυστό

    Friday, 08 December 2017 15:10
  • 30

    30

    Wednesday, 06 December 2017 20:22
  • Κεφτέδες

    Κεφτέδες

    Saturday, 02 December 2017 13:48
  • Τίτλος

    Τίτλος

    Friday, 01 December 2017 10:03
  • Τόλιος

    Τόλιος

    Wednesday, 29 November 2017 21:08
  • Μηδέν

    Μηδέν

    Wednesday, 29 November 2017 12:12
  • Τέρατα

    Τέρατα

    Monday, 27 November 2017 19:41
  • Ωράρια

    Ωράρια

    Monday, 20 November 2017 15:26
  • Γιαμάχα

    Γιαμάχα

    Thursday, 16 November 2017 20:25
  • Συνταγή

    Συνταγή

    Thursday, 16 November 2017 00:23
  • Συλλφίλ

    Συλλφίλ

    Wednesday, 15 November 2017 15:06
  • Κλειδαράς

    Κλειδαράς

    Tuesday, 14 November 2017 13:14

l59Ένας από τους σημαντικότερους αγώνες στην ιστορία του ΠΑΟΚ διεξήχθη στο Σαράγεβο τον Απρίλιο του 1984, ανάμεσα στη Ζελιέζνιτσαρ και τον Ερυθρό Αστέρα.

Οι πρωτοπόροι γηπεδούχοι του Ίβιτσα Όσιμ δεν κατάφεραν να πάρουν βαθμό και επέτρεψαν στους φιλοξενούμενους του Γκόικο Ζετς, με το τελικό 1-3, να τους φτάσουν στην κορυφή και να τους ξεπεράσουν την επόμενη αγωνιστική, κατακτώντας, στο τέλος, το Πρωτάθλημα Γιουγκοσλαβίας με αυτούς τους δύο πόντους διαφοράς που εξασφάλισαν μέσα σε μία εβδομάδα. Στο κατάμεστο γήπεδο Γκρμπάβιτσα, τα μάτια όλων ήταν καρφωμένα στον Ρέφικ Σαμπανάτζοβιτς, ηγέτη της μεγάλης Ζελιέζνιτσαρ της εποχής και το πολυβόλο του Ερυθρού Αστέρα και κατόπιν της Παρτιζάν, Μίλκο Τζουρόφκσι, ο οποίος υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους ποδοσφαιρικούς «προδότες» των 80ς αλλάζοντας τα ερυθρόλευκα που φορούσε επί έξι χρόνια με τα ασπρόμαυρα. Ο Μίλος Σέστιτς πέτυχε δύο γκολ, διαλύοντας την άμυνα των Βόσνιων, οι οποίοι κατέρρευσαν, χάνοντας την ευκαιρία να πάρουν τον δεύτερο τίτλο τους από το 1972, οπότε είχαν κατακτήσει το μοναδικό τους Πρωτάθλημα.

Όλα αυτά δεν είχαν καμία σημασία για έναν συγκεκριμένο φαλακρό, μυστακοφόρο τύπο που είχε βρεθεί στις κερκίδες του γηπέδου για να παρακολουθήσει το μεγάλο ματς που θα έκρινε τον τίτλο. Κατά δήλωσή του, «αυτά που λέγονται περί ταξιδίου μου στη Γιουγκοσλαβία είναι συκοφαντίες», καθώς ο ΠΑΟΚ εκείνο το διάστημα θα έφερνε «Δυτικογερμανό παίκτη αναγνωρισμένης αξίας βάσει των υποδείξεων του προπονητού μας, κυρίου Τσερνάι». Αλλά ο Γιώργος Παντελάκης ήταν εκεί -τα μάτια του δεν έβλεπαν τις επιθέσεις των δύο ομάδων, αλλά τις άμυνες και στις άμυνες βρήκε δύο διαμάντια: Επιβεβαίωσε πως ο Γιούρισιτς των φιλοξενούμενων ήταν ο παίκτης που χρειαζόταν ο ΠΑΟΚ για την επόμενη σεζόν και αντιλήφθηκε πως ένας ακόμα ποδοσφαιριστής που είδε να αγωνίζεται με τους αντιπάλους, κάποιος Ράντε Πάπριτσα, μάλλον θα ταίριαζε σε αυτό που είχε στο νου του, χτίζοντας την ομάδα της σεζόν 1984-1985. Τους έφερε και τους δύο. Ο ΠΑΟΚ, με μοναδικούς ξένους τους δύο αντιπάλους στη μάχη κορυφής του Σαράγεβο, θα σήκωνε το Πρωτάθλημα ένα χρόνο αργότερα.

Ο Ιβάν Γιούρισιτς, ο βασικός στόχος του Παντελάκη στο ταξίδι του στη Γιουγκοσλαβία και ο μοναδικός Ιβάν που έφερε Πρωτάθλημα στον ΠΑΟΚ κλείνει σήμερα τα 61. Αγωνίστηκε για τρία χρόνια στην Προλετέρ της γενέτειράς του Ζρένιανιν, πριν μεταγραφεί σε ηλικία είκοσι δύο ετών στον Ερυθρό Αστέρα, με τον οποίο κατέκτησε τρία Πρωταθλήματα και ένα Κύπελλο Γιουγκοσλαβίας, ενώ έφτασε (βασικός και στα δύο ματς) μέχρι τον διπλό τελικό του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ το 1979 κόντρα στην Μπορούσια Μένχενγκλαντμπαχ. Στον ΠΑΟΚ έπαιξε τρία χρόνια και έγραψε συνολικά 83 συμμετοχές (68 για το Πρωτάθλημα, 13 για το Κύπελλο, 2 ευρωπαϊκές κόντρα στη Βερόνα) και 1 γκολ (στο 1-4 επί του Ολυμπιακού Βόλου για το Κύπελλο του 1985). Έκλεισε την καριέρα του στον Απόλλωνα Καλαμαριάς, το 1990. Πραγματικός άνθρωπος-στάση, δεν τον περνούσε κανείς, με άψογη τεχνική της μεγάλης των Γιούγκων σχολής, ψύχραιμη πάσα, ο ορισμός του «σκυλιού» στην άμυνα και ίσως το καλύτερο σέντερ-μπακ που έχει φορέσει τη φανέλα μας στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Όπως και όλα τα μέλη εκείνης της ομάδας, παραμένει και ο τελευταίος σέντερ-μπακ που σήκωσε την κούπα του Πρωταθλητή με τον Δικέφαλο στο στήθος.

Λευτεριά

Λευτεριά

Σαφώς και είναι τεράστιο θέμα η σύλληψη, προφυλάκιση και παραμονή επί τόσο μεγάλο διάστημα των συνοπ ...

Read more
Τηλεόραση

Τηλεόραση

Έχω δει σε αγγλική pu ...

Read more
Πόντος

Πόντος

Ας πούμε πως παίζει ένα φανταστικό ΠΑΟΚ-Άρης, ντέρμπι από τα παλιά στο μπάσκετ. Μεγάλο ντέρμπι, το π ...

Read more
Απόλαυση

Απόλαυση

Πόσο εκνευριστικό είναι να σε σπρώχνει μία, δύο, τρεις φορές ο Σοφοκλής, να σε στριμώχνει κάτω από τ ...

Read more
Σόνικ

Σόνικ

Δεν μεγάλωναν με τίπ&om ...

Read more
Νύχτα

Νύχτα

Από τις 4:00 βρίσκομαι σ&e ...

Read more
Αγκαλίτσες

Αγκαλίτσες

Για να μπορέσεις να μεταφέρεις στους κάτω των 30 το κλίμα της προ Κόκκαλη εποχής χρειάζεσαι μηχανή τ ...

Read more
Μπαμπάς

Μπαμπάς

Μέχρι κάποια ηλικία, τ&o ...

Read more
Επιστροφές

Επιστροφές

Σήμερα έχουν γενέθλια επτά προπονητές του ΠΑΟΚ: Οι τέσσερις Άγγελοι Αναστασιάδηδες και οι τρεις Γι ...

Read more
Χανιά

Χανιά

Έχεις χάσει από τον Π&Alph ...

Read more
0033

0033

Η πεντάδα που έκανε ν ...

Read more
Παπέν

Παπέν

Την ημέρα που δημοσι& ...

Read more

Μια Εποχή Στο Τσιμέντο

ISOVITIS COVER 400Η ενηλικίωση ενός εφήβου στις τσιμεντένιες κερκίδες της δεκαετίας του ’90, μιας συναρπαστικής οπαδικής περιόδου που άφησε σακατεμένους όσους επέζησαν από τις παγίδες της. Οι εκδρομές, τα συνθήματα, οι πέτρες, τα κλομπ, η πρέζα που μύρισε κάθε φλέβα δεμένη με δίχρωμο κασκόλ.

Ο παράλληλος κόσμος που οι περισσότεροι αγνοούν ή προσποιούνται πως αγνοούν – μια ωδή στην κοινή ουτοπία των «χούλιγκαν», στα παιδιά που δε μεγάλωσαν, στις ζωές που δε θα αφηγηθεί κανείς πέρα από όσους τις είδαν να σβήνουν, Κυριακή με Κυριακή, στις γαλαρίες των πούλμαν και στα κάγκελα των γηπέδων.

Συνάμα, μια νοσταλγική ματιά, σε πρώτο πρόσωπο, από ένα μέλος της κερκίδας του ΠΑΟΚ, που απλώνει στο χαρτί καθετί σοβαρό ή αστείο, σημαντικό ή ασήμαντο μπορεί να ανασύρει από τη μνήμη του, από την πρώτη του στιγμή στους καπνούς του πετάλου μέχρι την τραγωδία που έκλεισε και σημάδεψε ολόκληρη τη δεκαετία, ορίζοντας και το τέλος της «Old School» γενιάς που έθεσε τους κανόνες της οπαδικής ζωής ουρλιάζοντας, χοροπηδώντας κι αιμορραγώντας στα γήπεδα και στους δρόμους.