Εμπόρευμα

Εμπόρευμα

Έχω τις πρώτες μου...

Κονόμα

Κονόμα

Κάποια Σάββατα με...

Συγγνώμη

Συγγνώμη

Ζητώ δημοσίως...

Αργεντινή

Αργεντινή

Οι πρώτες μου...

Μαμά

Μαμά

Στο μπαλκόνι είχε...

Προσφορά

Προσφορά

Τι έχει προσφέρει...

Ρουφιάνος

Ρουφιάνος

Η κουλτούρα του...

Ιδρώτας

Ιδρώτας

Δυστυχώς, στο...

WC 2018 - Σουηδική Αραβία

WC 2018 - Σουηδική Αραβία

To μεγαλύτερο...

WC 2018 - Ρωσία

WC 2018 - Ρωσία

Για το αφιέρωμά μας...

Μαϊντανός

Μαϊντανός

Άντε ρε από ‘δώ που...

Αγγαρεία

Αγγαρεία

Μπορεί να ήταν...

  • Εμπόρευμα

    Εμπόρευμα

    Wednesday, 13 June 2018 10:35
  • Κονόμα

    Κονόμα

    Friday, 08 June 2018 12:57
  • Συγγνώμη

    Συγγνώμη

    Thursday, 07 June 2018 00:06
  • Αργεντινή

    Αργεντινή

    Wednesday, 06 June 2018 13:19
  • Μαμά

    Μαμά

    Saturday, 02 June 2018 18:14
  • Προσφορά

    Προσφορά

    Thursday, 31 May 2018 20:20
  • Ρουφιάνος

    Ρουφιάνος

    Thursday, 31 May 2018 13:49
  • Ιδρώτας

    Ιδρώτας

    Wednesday, 30 May 2018 18:40
  • WC 2018 - Σουηδική Αραβία

    WC 2018 - Σουηδική Αραβία

    Wednesday, 30 May 2018 15:39
  • WC 2018 - Ρωσία

    WC 2018 - Ρωσία

    Wednesday, 30 May 2018 13:19
  • Μαϊντανός

    Μαϊντανός

    Tuesday, 29 May 2018 14:50
  • Αγγαρεία

    Αγγαρεία

    Monday, 28 May 2018 13:28

charlieΟι περισσότεροι αγνοούν τη διαφορά ανάμεσα στις λέξεις «κλοπή» και «ληστεία». Ειδικά οι δημοσιογράφοι, αν λάβεις υπόψη τα άρθρα για «ήσυχους ληστές» ή για «κλοπές σε τράπεζες», όπου τα μπερδεύουν εντελώς. Είναι απλό να τα ξεχωρίσεις: Ληστεία έχουμε όταν ο δράστης χρησιμοποιεί ή απειλεί να χρησιμοποιήσει βία και όταν η πράξη γίνεται με την παρουσία του θύματος, δηλαδή αν σου βάλω ένα μαχαίρι στο λαιμό και σου πάρω το πορτοφόλι είμαι ληστής. Αν αφήσεις το πορτοφόλι και κοιτάζεις αλλού και το αρπάξω, είμαι κλέφτης. Μπαίνω στο σπίτι σου, σηκώνω όλο το νοικοκυριό κι εσύ ροχαλίζεις, είμαι κλέφτης. Μπαίνω στο σπίτι σου, παίρνω μια φέτα ψωμί, ξυπνάς, σε απειλώ, είμαι ληστής. Και η διαφορά έχει σημασία στο δικαστήριο, ως κλέφτης μπορεί να φάω πέντε με δέκα χρόνια (μέγιστο), ως ληστής πάει μέχρι και ισόβια. Η ιαχή «κλέφτες, κλέφτες» στην απονομή των ασημένιων μεταλλίων προς τους παίκτες της ΑΕΚ τίθεται υπό συζήτηση ως προς την ακρίβειά της, καθώς ναι μεν το Πρωτάθλημα, σύμφωνα με όσους το φώναζαν, «κλάπηκε», αλλά κλάπηκε ενώ ο ΠΑΟΚ ήταν παρόντας, στα αποδυτήρια, συνεπώς κατά μία άποψη θα έπρεπε να ακούγεται το «ληστές, ληστές». Θα αποφασίσει ο ιστορικός του μέλλοντος -ελλείψει άλλου, αποφασίζω εγώ και κρίνω πως το «κλέφτες» ήταν ανακριβές, θα έπρεπε να ακουστεί το «ληστές». Αν ο ΠΑΟΚ έπαιρνε το Πρωτάθλημα με τον ίδιο τρόπο, οι αεκτσήδες θα φώναζαν κι αυτοί κάτι παρόμοιο, όπως έγινε το 2008 με την υπόθεση Βάλνερ, μόνο που εκεί ο Ολυμπιακός ήταν κλέφτης, η πράξη έγινε απουσία της ΑΕΚ, σε αγώνα Καλαμαριά-Ολυμπιακός. Δεν πρέπει να τα μπερδεύουμε τα πράματα, ειδικά τώρα που έχουμε γίνει ειδικοί επί των δικαστικών θεμάτων.

Αυτά συζητούσαμε με διακεκριμένο δικηγόρο τις προάλλες, πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την κατάποση αρκετών διάφανων κιτρινοπρασινωπών μπουκαλιών που, με την ευκαιρία, κάποια στιγμή θα πρέπει να στείλουμε μια ενημέρωση σε αρκούντως απειλητικό τόνο στη Μαλαματίνα και να τους πούμε πως, ρε παιδιά, το 101% της κατανάλωσής σας γίνεται από Παοκτσήδες, τι πράσινη και κίτρινη ετικέτα μας βάζετε στο μπουκάλι, κόφτε την πλάκα και κάντε την ασπρόμαυρη μην αρχίσουμε άλλη μάρκα, γιατί ένας ρετσινοπαραγωγός να το μάθει θα πάει να κολλάει ασπρόμαυρη ετικέτα και θα πλουτίσει. Και ο δικηγόρος αυτός, καλή του ώρα, που το έπαιζε δήθεν μπαρουτοκαπνισμένος και ταξιδεμένος Παοκτσής εκδρομικός, δεν εννοούσε να καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα στην «κλοπή», τη «ληστεία» και το «ψείρισμα». Δηλαδή την κλοπή και τη ληστεία την είχε, εντάξει, μας αράδιαζε τον μισό ποινικό κώδικα, αλλά για το ψείρισμα ντιπ, τίποτα, αγνοούσε τη λέξη ως δικονομική έννοια. Να βλέπεις τα μούτρα του και να λυπάσαι που τόσες σπουδές στα εξωτερικά και τόσα φράγκα πήγαν χαμένα, να του κάτσει υπόθεση υπεράσπισης συνοπαδού και να φάει δέκα χρόνια επειδή αυτός θα μιλάει για «κλοπές» και «ληστείες» ενώ ο δικός μας θα έχει κάνει ένα απλό ψείρισμα κι αντί να αθωωθεί θα τον τρέχουν στα Διαβατά, να γραφτεί στον Σύνδεσμο εκεί με τα πιο εκλεκτά μέλη.

Ας ανατρέξουμε στις επίσημες αναφορές του Ποινικού Κώδικα: Διάταξη αρ. 372 περί κλοπής: «Όποιος αφαιρεί ξένο (ολικό ή εν μέρει) κινητό πράγμα από τη κατοχή άλλου με σκοπό να το ιδιοποιηθεί παράνομα τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών και αν το αντικείμενο τnς κλοπής είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών». Δηλαδή, με απλά λόγια, αν κάποιος σου κλέψει το κινητό με κουμπάκια τύπου Νόκια 6210 επειδή εσύ «αυτά τα μαραφέτια με το δάχτυλο» δεν τα κατέχεις, τρώει τρεις μήνες. Αν σου κλέψει το Σάμσουνγκ το σμάρτφον με 15 πίξελ και μνήμη 16 γκιγκαμπάιτ, πάει μέσα για δύο χρονάκια. Συνεπώς, όσο πιο κλαρίνο είναι το θύμα, τόσο πιο πολύ καιρό περνάει στην μπουζού ο κλέφτης του κινητού. Για τη ληστεία, ισχύει ό,τι και για την κλοπή, με το επιπρόσθετο χαρακτηριστικό πως έχουμε χρήση βίας ή ενέργειας θεωρούμενης ως βίας (λεκτική, σωματική, ψυχολογική). Κλέβεις το Νόκια 6210, πας για τρεις μήνες, δηλαδή αν σου κάτσει καλοκαίρι δεν χάνεις ούτε ένα ματς Πρωταθλήματος, αλλά είσαι τόσο μαλάκας που δεν κρατιέσαι, λίγο πριν βγεις από το μαγαζί γυρνάς στο τραπέζι από όπου το ξάφρισες και ρωτάς το θύμα που χαμπάρι δεν έχει ακόμα επειδή, πραγματικά, τι να το κάνεις το Νόκια 6210, μόνο αν σε πάρουν τηλέφωνο του δίνεις σημασία κι αν είσαι στην τουαλέτα ή τη σκοπιά να παίξεις Φιδάκι, «και δεν με λες, φιλαράκι, ποιο είναι το πιν», οπότε από το τρίμηνο πας για ισόβια, καθώς έχεις ήδη μετατραπεί σε ληστή, προκαλώντας ψυχολογικό τραύμα στο θύμα και μπαίνεις μέσα με Σαββίδη φρουτέμπορα και βγαίνεις με Σαββίδη καπνέμπορα και από εκεί που έβριζες κάθε Κυριακή έναν Σαββίδη τώρα βρίζεις άλλον και μπερδεύεσαι, μια που ο άλλος έχει πάρει και δύο Κύπελλα και σου φέρνει παικταράδες και παθαίνεις κι εσύ ψυχολογικά τραύματα που κανείς δεν ακολουθεί το σύνθημα για τον πρόεδρο που ο ΠΑΟΚ ανήκει στον Λαό του και τα σχετικά.

Τι -θα έπρεπε να- αναφέρει, όμως, ο Ποινικός Κώδικας για το ψείρισμα; Η σχετική βιβλιογραφία πάσχει, επειδή για τέτοιες γνώσεις δεν αρκούν οι σπουδές και τα μεταπτυχιακά, πρέπει ο νομικός να κάνει και ένα πέρασμα από τις πιάτσες και ειδικά να μπει σε κάνα πούλμαν να ξεστραβωθεί, όπως εκείνος ο δικηγόρος που μας είχε φορτώσει ο Μπατατούδης και στη Φιλαδέλφεια φώναζε στους μπάτσους «είμαι δικηγόρος» και ο επικεφαλής (δηλαδή ο δεύτερος επικεφαλής, επειδή ο πρώτος είχε πάθει ένα μικρό ατύχημα που είχε ματώσει η μύτη του από υψηλή πίεση λόγω του συννεφοκάματος) του είχε απαντήσει «σκάσε γιατί θα τις φας πρώτος εσύ»: «Όποιος αφαιρεί ξένο (ολικό ή εν μέρει) κινητό πράγμα από τη κατοχή άλλου με σκοπό να το ιδιοποιηθεί παράνομα, είτε παρουσία του θύματος είτε εν τη απουσία του, δεν τιμωρείται με καμία ποινή εφόσον α) η πράξη προκαλεί γέλωτα στο σύνολο του δικαστηρίου, β) το θύμα αποδέχεται πως δεν χρησιμοποιήθηκε βία και γ) όλοι οι μάρτυρες υπεράσπισης αρνούνται την ενοχή του κατηγορούμενου για απολύτως διαφορετικούς λόγους ο καθένας». Και εξηγώ, στην επόμενη παράγραφο, με παραδείγματα.

Παράδειγμα ψειρίσματος #1: Ο κατηγορούμενος ζητά από τον πωλητή κοτοπουλάδικου στη Λιβαδειά να του δώσει ένα κοτόπουλο δωρεάν, επειδή «ο Λαός πεινάει». Ο υπάλληλος αρνείται και ο κατηγορούμενος ζητά να μάθει ποιο είναι το αφεντικό. Ο υπάλληλος του δείχνει έναν τύπο στο βάθος του καταστήματος. Ο κατηγορούμενος προχωρά προς το μέρος του και ζητά από τον ιδιοκτήτη «ρε πες τον μαλάκα που έχεις εκεί πέρα να με δώσει μόνο μπούτια, το παιδί στο σπίτι πρέπει να φάει σούπα, είναι άρρωστο, είπε η κυρά να πάρω μόνο μπούτια κι αυτός με λέει να ρωτήσω εσένα, τι πράματα είναι αυτά, δηλαδή, ξέρω ‘γώ, να πούμε, θα με πεθάνει το παιδί επειδή έχεις βλάκα υπάλληλο» και ο ιδιοκτήτης κάνει νόημα στον υπάλληλο «εντάξει». Επιστρέφει ο κατηγορούμενος στον υπάλληλο και του λέει «ορίστε, το αφεντικό είπε να με δώσεις ένα κοτόπουλο τσάμπα, για τον Λαό που πεινάει», ο υπάλληλος του το δίνει, ξαναρωτώντας από απόσταση με νοήματα τον ιδιοκτήτη και παίρνοντας εκ νέου επιβεβαίωση. Η πράξη προκαλεί γέλωτα, ο υπάλληλος και ο ιδιοκτήτης δεν δέχτηκαν κανενός είδους βία, οι τρεις μάρτυρες που κατέθεσαν είπαν πως ο κατηγορούμενος είναι αθώος επειδή «πλήρωσε μπροστά στα μάτια μου, κύριε πρόεδρε», «δεν πήρε κοτόπουλο, τον έδωσε ένας το δικό του από το τραπέζι όπως μπαίνεις αριστερά, τι δεν έχει αριστερά, ε, από δεξιά τότε, αυτό» και «δεν ήμασταν στη Λιβαδειά, κύριε πρόεδρε, διαβάζαμε για το διαγώνισμα στα Θρησκευτικά στο σπίτι μου». Συνεπώς, αθώος ο κατηγορούμενος.

Παράδειγμα ψειρίσματος #2: Ο κατηγορούμενος μπαίνει στο Ιερό του Ναού και ζητάει από τον ιερέα «να βοηθήσει με τα αντίδωρα». Ο ιερέας γνέφει καταφατικά. Ο κατηγορούμενος παίρνει το καλάθι, βγαίνει από τον Ναό και μοιράζει τα ψωμάκια στους πεινασμένους εκδρομείς που έχουν αράξει σε ένα πάρκο φωνάζοντας «φάτε, ρε ψωμόλυσσες, κερνάει ο παπάς». Η πράξη προκαλεί γέλωτα από την πρώτη στιγμή, ο ιερέας δεν δέχτηκε κανενός είδους βία, όλοι οι μάρτυρες κατέθεσαν πως είχαν στηθεί στη σειρά να πάρουν αντίδωρο προβλεπόμενα, μετά τη λήξη της λειτουργίας, ο καθένας σε διαφορετική εκκλησία, συνεπώς οι ισχυρισμοί του παπά περί «ληστείας» ή «κλοπής» των αντίδωρων δεν ευσταθεί, άρα και πάλι αθώος ο κατηγορούμενος.

Παράδειγμα ψειρίσματος #3: Οπαδοί μίας τυχαίας ομάδας τριγυρνάνε σε ευρωπαϊκή πόλη χωρίς εισιτήρια του τελικού. Συναντούν οπαδούς της αντίπαλης ομάδας, οι οποίοι μαζεύονται και ετοιμάζονται να αμυνθούν. Ο κατηγορούμενος, οπαδός της πρώτης τυχαίας ομάδας, τους κάνει νόημα «ησυχάστε», φωνάζει «φρεντς, φρεντς» και τους πλησιάζει. Οι αντίπαλοι οπαδοί κάπως ηρεμούν και ξεγουρλώνουν τα μάτια. Ο κατηγορούμενος τους ζητά να δει τα «τίκετς, ρε, έχετε τίκετς πλιζ» και δειλά-δειλά βγάζουν δύο τα εισιτήρια του τελικού για να του τα δείξουν. Παίρνει το ένα, κάνει «χμ», παίρνει το άλλο, κάνει πάλι «χμ», τους κοιτάζει, τον κοιτάζουν, κοιτάζει την παρέα του, κάνει «χμ», κάνουν «χμ» και οι υπόλοιποι, φεύγουν με τα εισιτήρια των αντιπάλων. Η πράξη προκαλεί γέλωτα, οι αντίπαλοι δεν απειλήθηκαν βίαια, αντιθέτως ο κατηγορούμενος είπε και «πλιζ», οι μάρτυρες ορκίστηκαν ο ένας πως «είχαμε εισιτήρια από Θύρα 4», ο άλλος πως «είχαμε εισιτήρια από Νεάπολη» και ο τρίτος πως «είχαμε εισιτήρια από τον Βεζυρτζή». Αθώος και αυτός ο κατηγορούμενος.

Παράδειγμα ψειρίσματος #4 (και τελευταίο): Οπαδοί μίας τυχαίας ομάδας τριγυρνάνε σε ευρωπαϊκή πόλη. Τους πλησιάζει ένας τύπος και τους ζητά να βγάλουν μία φωτογραφία αυτόν και την κοπέλα του, κάτω από τον Πύργο του Άιφελ, στα Ηλύσια Πεδία, καθώς το παράδειγμα συμβαίνει σε εποχή όπου δεν έχουν ακόμα εφευρεθεί οι σέλφι. Ο κατηγορούμενος παίρνει τη μηχανή στα χέρια του, ζητά οδηγίες «τι πατάω, ρε μόρτη, να πούμε», ο Γερμανός τουρίστας εξηγεί σε σπαστά μιας γλώσσας που κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν καταλαβαίνει ούτως ή άλλως, ο κατηγορούμενος λέει «ντάξει, το ‘πιασα, πάντε λίγο πιο πίσω να σας βγάλω». Μετά τους κάνει νόημα «λίγο πιο πίσω, να πούμε» για να φαίνεται όλη η έκταση με τις πρασινάδες, μετά εξηγεί «να φαίνεται και ο Πύργος, ρε σεις, πάντε λίγο πιο πέρα», το ζευγάρι συνεχίζει την πόζα και όλο απομακρύνεται από τον φωτογράφο συμφωνώντας πως από κοντά δεν θα βγει ο Πύργος στη μεγαλοπρέπειά του, περνάει απέναντι, πιάνει το κόκκινο φανάρι, μπαίνουν στη μέση φορτηγά κι όταν ανάβει το πράσινο δεν υπάρχει μήτε φωτογράφος, μήτε η παρέα του. Η πράξη προκαλεί γέλωτα, εννοείται, βία δεν υπήρξε καθώς η συνεννόηση για τη φωτογράφιση έγινε πολιτισμένα και με τη συναίνεση των κατόχων της μηχανής, οι μάρτυρες ισχυρίστηκαν πως «είχε πολύ νέφος, σε λέω, κύριε πρόεδρε, και τους χάσαμε», «κολλήσαμε στην κίνηση και όταν έφυγαν τα αυτοκίνητα είχαν εξαφανιστεί οι τουρίστες» και «τι να την κάνουμε τη φωτογραφική μηχανή εμείς, κύριε πρόεδρε, έχουμε σάμπως λεφτά να εμφανίζουμε φιλμ», αθώος ο κατηγορούμενος, να περάσει ο επόμενος.

Δηλαδή πληρώνει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ δικηγόρους που πάνε και φωνάζουνε «ένσταση» και «να διαγραφεί από τα πρακτικά» και τρώνε τα λεφτά του Σαββίδη, λες και εμείς που δεν έχουμε πτυχίο νομικής επιστήμης δεν ξέρουμε να φωνάζουμε «ένσταση» με τόσες ταινίες που έχουμε δει, και δεν έχουν ιδέα από ψείρισμα, να αθωώνουν τα Παοκτσάκια που κατηγορούνται άδικα για «κλοπές» και «ληστείες» όπως αυτές των παραδειγμάτων. Αυτά έλεγα στον δικό μου τον δικηγόρο, που για τα πτυχία του χρειάζεται τρίπατη μεζονέτα για να τα κρεμάσει στους τοίχους αλλά από γνώσεις πρακτικής νομικής έχει μεσάνυχτα. Έκλεψε; Να πάει φυλακή. Λήστεψε; Να σαπίσει. Ψείρισε; Ε, όχι και να καταδικαστεί το παιδί, έλεος, μάθε να ξεχωρίζεις τη διαφορά, μην καταδικάσεις κανέναν αθώο από άγνοια. Στην τελική, σκέψου πρώτα, κατάλαβε και μετά πες ότι «δεν καταλαβαίνω».

Μια Εποχή Στο Τσιμέντο

ISOVITIS COVER 400Η ενηλικίωση ενός εφήβου στις τσιμεντένιες κερκίδες της δεκαετίας του ’90, μιας συναρπαστικής οπαδικής περιόδου που άφησε σακατεμένους όσους επέζησαν από τις παγίδες της. Οι εκδρομές, τα συνθήματα, οι πέτρες, τα κλομπ, η πρέζα που μύρισε κάθε φλέβα δεμένη με δίχρωμο κασκόλ.

Ο παράλληλος κόσμος που οι περισσότεροι αγνοούν ή προσποιούνται πως αγνοούν – μια ωδή στην κοινή ουτοπία των «χούλιγκαν», στα παιδιά που δε μεγάλωσαν, στις ζωές που δε θα αφηγηθεί κανείς πέρα από όσους τις είδαν να σβήνουν, Κυριακή με Κυριακή, στις γαλαρίες των πούλμαν και στα κάγκελα των γηπέδων.

Συνάμα, μια νοσταλγική ματιά, σε πρώτο πρόσωπο, από ένα μέλος της κερκίδας του ΠΑΟΚ, που απλώνει στο χαρτί καθετί σοβαρό ή αστείο, σημαντικό ή ασήμαντο μπορεί να ανασύρει από τη μνήμη του, από την πρώτη του στιγμή στους καπνούς του πετάλου μέχρι την τραγωδία που έκλεισε και σημάδεψε ολόκληρη τη δεκαετία, ορίζοντας και το τέλος της «Old School» γενιάς που έθεσε τους κανόνες της οπαδικής ζωής ουρλιάζοντας, χοροπηδώντας κι αιμορραγώντας στα γήπεδα και στους δρόμους.

365 Albums

Κατόπιν πρόκλησης, οι 365 δίσκοι που με διαμόρφωσαν, με επηρέασαν, με ρήμαξαν.

31 The Number Of The Beast

365031

30 Riza

365030

29 Surfer Rosa

365029

28 Coma of Souls

365028

27 Lovedrive

365027

26 Να!

365026

25 ...And Justice for All

365025

24 Violator

365024

23 Spiritual Healing

365023

22 Ágætis byrjun

365022

21 Μουσικές Ταξιαρχίες

365021