Χριστούγεννα

Χριστούγεννα

Χριστούγεννα 1987. Δεν...

Βάρος

Βάρος

Η προσωπική μου...

Παππούς

Παππούς

Πέρασε η τετραετία...

Ήρεμα

Ήρεμα

Σαν σήμερα, στις 11...

Κυριακή

Κυριακή

Κερδίσαμε στην...

Χειρονομίες

Χειρονομίες

Κάπου υπάρχει μια...

Σημαντικό

Σημαντικό

Η ομάδα έπαιζε για...

Γιώργος

Γιώργος

Το είχα πάρει...

Μίκι

Μίκι

|||| Σαν σήμερα, πριν...

421

421

ΠΑΟΚ και Άρης...

Μπένγκτσον

Μπένγκτσον

Την ημέρα που ο ΠΑΟΚ...

Ημιδιαμονή

Ημιδιαμονή

Θέλεις να ψάξεις...

  • Χριστούγεννα

    Χριστούγεννα

    Tuesday, 24 December 2019 13:12
  • Βάρος

    Βάρος

    Saturday, 14 December 2019 20:21
  • Παππούς

    Παππούς

    Thursday, 12 December 2019 21:39
  • Ήρεμα

    Ήρεμα

    Wednesday, 11 December 2019 13:58
  • Κυριακή

    Κυριακή

    Monday, 25 November 2019 00:33
  • Χειρονομίες

    Χειρονομίες

    Monday, 04 November 2019 15:02
  • Σημαντικό

    Σημαντικό

    Saturday, 02 November 2019 15:06
  • Γιώργος

    Γιώργος

    Friday, 01 November 2019 15:18
  • Μίκι

    Μίκι

    Tuesday, 29 October 2019 12:36
  • 421

    421

    Sunday, 22 September 2019 11:19
  • Μπένγκτσον

    Μπένγκτσον

    Thursday, 08 August 2019 17:03
  • Ημιδιαμονή

    Ημιδιαμονή

    Wednesday, 19 June 2019 17:42

marxΚαθώς συμπληρώθηκαν φέτος διακόσια χρόνια από τη γέννησή του, ο Καρλ Μαρξ υποδέχεται τον μεγαλύτερο σε αξία Das Kapital ποδοσφαιριστή στην ιστορία του ΠΑΟΚ, ο οποίος είναι δηλωμένος σοσιαλιστής και μελετητής του Μαρξισμού, προερχόμενος από την πρωτεύουσα της πάλαι ποτέ μεγαλύτερης κομουνιστικής χώρας στην ιστορία, όπως και δύο προηγούμενες φετινές μεταγραφές (ο Ζαμπά από το Γκρόζνι, ο Χατσερίντι από το Κίεβο). O Καρλ Μαρξ τα παρακολουθεί όλα αυτά να πληρώνονται από έναν δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη με ονοματεπώνυμο Ιβάν Ιγκνατίεβιτς Σαβίντι που γεννήθηκε στη Σοβιετική Ένωση. Ο Καρλ Μαρξ σκέφτεται τη Νίνα Βέρνμπλουμ και χαμογελά, επαναλαμβάνοντας τη ρήση του «η κοινωνική πρόοδος μπορεί να μετρηθεί από την κοινωνική θέση της γυναίκας». Ο Καρλ Μαρξ σφίγγει δυνατά το διαρκείας στον κόρφο του και ετοιμάζεται για μεγάλες συγκινήσεις αυτήν τη χρονιά.

jaccuziΣε αυτό το σημείο, θα θέλαμε να ενημερώσουμε επίσημα το αναγνωστικό μας κοινό πως η τρέχουσα έκδοση του βιβλίου ΔΕΝ είναι αδιάβροχη. Συνεπώς, κάτι τύποι όπως ο Παναγιώτης που το διαβάζει κάνοντας τζακούζι στην Αστυπάλαια (ο καημένος), θα πρέπει να έχουν υπόψη πως δεν θα προχωρήσουμε σε επιστροφή χρημάτων ή αντικατάσταση του αντιτύπου ή πληρωμή ηθικής αλλά και ανήθικης βλάβης ή οτιδήποτε, τέλος πάντων, προκύψει από την ανάγνωση μέσα σε νερό. Από την άλλη, αν θέλει να το διαβάσει μέσα στο νερό, ας το διαβάσει (θα νιώσει και πιο έντονα εκείνο το ματς με τον ΟΦΗ στην Τούμπα).

h11Ο ΠΑΟΚ τρέχει το μεγαλύτερο σερί σκοραρίσματος στην ιστορία του με είκοσι επτά συνεχόμενους αγώνες, στους οποίους έχει πετύχει από ένα έως πέντε γκολ. Αν ολοκληρωνόταν το ΠΑΟΚ-ΑΕΚ, το γκολ του Βαρέλα θα έφτανε το σερί στους είκοσι οκτώ, κάτι που θα γίνει ούτως ή άλλως απόψε, στη Βασιλεία. Το προηγούμενο σερί, που έσπασε στη Λεωφόρο ο Πρίγιοβιτς, ήταν είκοσι τρεις συνεχόμενοι αγώνες με γκολ και κρατούσε σχεδόν σαράντα δύο χρόνια, από την περίοδο 1975-1976: Και τότε είχε ξεκινήσει δίχως γκολ κόντρα στην ΑΕΚ, συνεχίστηκε με γκολ σε όλα τα ματς ως το τέλος της σεζόν και την κατάκτηση του Πρωταθλήματος, για να σπάσει την 1η Αγωνιστική του επόμενου, όπου ο ΠΑΟΚ έπεσε πάνω στον Παναγιώτη Μασμανίδη της Καβάλας και έφερε 0-0.

Σε αυτά τα είκοσι επτά ματς, ο ΠΑΟΚ έχει πετύχει εβδομήντα τέσσερα γκολ, δηλαδή έχει μέσο όρο 2,74 γκολ ανά αγώνα. Έχει είκοσι πέντε νίκες, μία ισοπαλία (στη Νέα Σμύρνη) και μία ήττα (στην Τρίπολη), κάτι που, στατιστικά και πέρα από τους τίτλους, δημιουργεί την πιο επιτυχημένη περίοδο του ΠΑΟΚ από την ίδρυσή του. Ο Πρίγιοβιτς έχει πετύχει 21 από αυτά τα 74 γκολ, ο Πέλκας 9, Κάμπος και Σάκχοφ από 7, ο Κουλούρης με τον Μάτος από 5, ο Μπίσεσβαρ 3, Μαουρίτσιο, Ελ Καντουρί, Κάνιας, Κρέσπο, Μακ και Βιεϊρίνια από 2 και από ένα γκολ έχουν ο Λημνιός, ο Μαλεζάς και ο Βαρέλα (του έχει αφαιρεθεί το γκολ με την ΑΕΚ). Πολύ ενδιαφέρον έχει η περίπτωση του Βιεϊρίνια, ο οποίος πέτυχε συνολικά δύο γκολ μετά την επιστροφή του: Το πρώτο με τον Ατρόμητο σήμανε την έναρξη του σερί, το δεύτερο με την ΑΕΚ άνοιξε το σκορ στον τελικό.

h12Ο «Νονός του Χέβι Μέταλ», αρχηγός και δημιουργός των θρυλικών Manilla Road, άφησε χθες το βράδυ τον κόσμο μας, μόλις στα εξήντα του χρόνια, «περνώντας τις πύλες της Βαλχάλλα», όπως αναφέρει ο κολλητός και συνεργάτης του Μπράιαν Πάτρικ. Ο Μαρκ Σέλτον έφυγε with his boots on, μετά το live της μπάντας στη Γερμανία, σε ακόμα μία περιοδεία τους στην Ευρώπη που την αγάπησαν και τους αγάπησε σ’ αυτές τις τέσσερις δεκαετίες που ήταν ενεργοί. Σύμφωνα με τον ίδιο, για το μοναδικό πράγμα που είχε μετανιώσει στη ζωή του ήταν η επιλογή του ονόματος για την μπάντα, κάπου στην εφηβεία του, τη δεκαετία του ’70: «Με τον Μπεν σκεφτήκαμε το όνομα «Manilla Road» σουρωμένοι μια νύχτα που τα πίναμε στην κουζίνα βλέποντας Monty Python. Για κάποιον λόγο, πιστεύαμε πως σήμαινε ‘Ο Δρόμος Του Φωτός’. Νομίζω πως ήμασταν απλώς λιάρδα και δεν καταφέραμε να βρούμε κάτι καλύτερο, αλλά το όνομα έμεινε, παρά τις διαρκείς μου προσπάθειες να το αλλάξω».

Στην πραγματική Μανίλα, ένα από τα πολυπληθέστερα αστικά τοπία του κόσμου με πάνω από είκοσι πέντε εκατομμύρια ανθρώπους συγκεντρωμένους στα πολυώροφα κτίρια του κέντρου και τα απέραντα προάστια, βρέθηκε ο Θανάσης και ταίριαξε το εξώφυλλο του βιβλίου με τους τόνους τσιμέντου στον ορίζοντα της πρωτεύουσας των Φιλιππίνων.

Το Μια Εποχή Στο Τσιμέντο υπό τα βλέμματα των Τσε Γκεβάρα και Καμίλο Σιενφουέγοζ στην Πλάσα Δε Λα Ρεβολουσιόν της Αβάνα. «Μέχρι την τελική νίκη», γράφουν οι λέξεις του Ερνέστο. «Πάντα ευθεία, πάντα μπροστά», αντιπαραθέτει το βιβλίο -η «νίκη» και η «ήττα» δεν είναι παρά σταθμοί στη μεγάλη πορεία.

h13

Το Μια Εποχή Στο Τσιμέντο ταξίδεψε στο κέντρο του κόσμου για κάθε ποδοσφαιρόφιλο αυτό τον καιρό και ετοιμάζεται για τον τελικό του Μουντιάλ στα τσιμέντα του Λουζνίκι. Στις αποσκευές και τα χέρια της Έλσας.

russia

croΣχηματισμός «ανθρώπινης σβάστικας» στην κερκίδα σε διεθνές φιλικό. Χημικά στο χορτάρι με αποτέλεσμα να εμφανιστεί μία σβάστικα κατά τη διάρκεια του ματς σε διεθνές επίσημο. Ναζιστικοί χαιρετισμοί από τους οπαδούς. Ρατσιστικά συνθήματα προς τους μη-λευκούς αντιπάλους. Όλα αυτά όχι σε κάποιο «σκοτεινό» παρελθόν, όχι από μια «μικρή μερίδα» οπαδών, αλλά τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια και με συνέχεια και συνέπεια από τους Κροάτες στα παιχνίδια της Εθνικής τους ομάδας. Αν οι Ουστάσι και η συμβολή των ακροδεξιών Κροατών πριν και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με τα πογκρόμ και τις σφαγές «αλλόθρησκων, αλλοεθνών, αλλόφυλων» και τις εκατοντάδες χιλιάδες θυμάτων σε πλήρη συντονισμό με τους Γερμανούς Ναζί και τους Ιταλούς Φασίστες είναι θέμα της παγκόσμιας άσκησης συγχώρεσης ώστε να καταφέρει, κάποτε, να κλείσει το τραύμα που άνοιξε ο ναζισμός και να συνεχίσει η Γη να γυρίζει δίχως να αιμορραγεί, το κεφάλαιο «Εθνική Κροατίας» δεν αφήνει περιθώρια στο σύγχρονο ποδοσφαιρικό/πολιτικό πλαίσιο.

Ήδη, ο αρχηγός Μόντριτς κατηγορήθηκε για ναζιστικό χαιρετισμό μετά από αγώνα του Μουντιάλ, ο βοηθός προπονητή Βουκόγεβιτς (ίσως όχι τυχαία πρώην παίκτης της Ντινάμο Κιέβου, φωλιάς μίας από τις πιο νοσταλγικές για τους ναζί κερκίδες του κόσμου) απομακρύνθηκε προχθές για το ακροδεξιάς κατεύθυνσης βίντεο που ανέβασε, μαζί με τον βασικό αμυντικό Βίντα, που παρέμεινε στην ομάδα αλλά ξαναχτύπησε χθες με βίντεο όπου εύχεται «να καεί το Βελιγράδι». Λογικά θα είναι στην εντεκάδα απόψε, μαζί με τον αρχηγό του. Και θα έχει τη συμπαράσταση εκατομμυρίων φιλάθλων που βλέπουν το ματς ως μία «καθαρά αθλητική συνάντηση, στην οποία δεν έχει θέση η πολιτική», όπως αναφέρουν αρκετοί που αρνούνται να αναγνωρίσουν ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται τόσο συχνά και με τόση συνέπεια από τα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας.

wc55Αντί να στείλουν 16 ομάδες στο Μουντιάλ, καλύτερα να έστελναν 16 μπάντες σε ένα μεγάλο, μετακινούμενο φεστιβάλ. Μία από κάθε χώρα που προκρίθηκε από τους ομίλους. Τι θα προτιμούσες: Γαλλία-Αργεντινή ή τους Dulce de Leche να ανοίγουν τους Gojira με το Χταπόδι; Ουρουγουάη-Πορτογαλία ή τους Adamantine και μετά ένα ασύλληπτο γλέντι με τους Vela Puerca; Ισπανία-Ρωσία ή τις Lucidvox και τους Ska-P να χοροπηδάνε ως το πρωί; Κροατία-Δανία ή τους Pasi με τον King Diamond; Βραζιλία-Μεξικό ή τις Butcherettes και μετά τους Sepultura (τους κανονικούς) να σου σπάνε τον σβέρκο; Βέλγιο-Ισπανία ή τους dEUS με τους εξωφρενικούς κάγκουρες Loudness; Σουηδία-Ελβετία ή να κουφαθείς με τους Dark Tranquillity και τους Coroner; Κολομβία-Αγγλία ή τη Shakira (με ωτασπίδες, έστω) και τους Iron Maiden; Οκ, γούστα είναι αυτά.

Για τους λάτρεις της στατιστικής, ο προπονητής του Βελγίου με το σκορ στο 0-2 έβγαλε από το παιχνίδι το δικό του #14 (Dries Mertens) και τον Yannick Carrasco, βάζοντας στο ίδιο λεπτό τους Marouane Fellaini και Nacer Chadli, δηλαδή τους σκόρερς της ισοφάρισης και του νικητήριου γκολ, αντιστοίχως.

wc54

Και μόνο που με ρωτάτε κάποιοι «αν έχω δώσει συνέντευξη στο Μακελειό» με προσβάλλετε. Όχι, δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να πέσω τόσο χαμηλά. Μέσα «ενημέρωσης» όπως το συγκεκριμένο έχουν την απόλυτη καταδίκη μου -ντρέπομαι και μόνο που χρειάζεται να απαντήσω. Αλλά, όταν με παίρνει τηλέφωνο ο πατέρας μου και με ρωτάει αγχωμένος «αν έχω σχέσεις με ακροδεξιούς» επειδή τον ενημέρωσε κάποιος πως «δίνω συνεντεύξεις σε ακροδεξιούς», αυτομάτως το ζήτημα με απασχολεί σοβαρά.

Είναι σαφές πως, πέρα από όποιον χαρακτηρισμό μπορώ να αναφέρω σχετικά με τις απόψεις που διακινούνται από το «Μακελειό» και κάθε παρόμοια ιστοσελίδα, οι τύποι είναι κλέφτες. Ξεκάθαρα και σαφέστατα. Η νομοθεσία είναι απλή: Χρειάζεται έγγραφη άδεια για οποιαδήποτε αναδημοσίευση. Δεν αναφέρομαι στις κοινοποιήσεις του Facebook, όπου είναι ξεκάθαρη η προέλευση και φυσικά δεν αναφέρομαι στα κείμενα που υπάρχουν δεξιά κι αριστερά από απλούς αναγνώστες που δεν έχουν κάποιο οικονομικό όφελος -αυτό έλειπε.

Υπάρχουν, όμως, αρκετοί που παίρνουν τον πνευματικό κόπο κάποιου και τον πουλάνε ως δικό τους για τα κλικ, δίχως καμία άδεια και αφήνουν στην ευχέρειά μου οποιαδήποτε νομική κίνηση εναντίον τους (που δεν έκανα ποτέ, αν και υπήρξαν πολλές και σοβαρές αφορμές). Αλλά το να δημοσιεύει συνέντευξή σου ιστοσελίδα όπως το «Μακελειό» (και να την παρουσιάζει ως «δική του», άρα να αφήνει να εννοηθεί πως έχει τη συναίνεσή σου, κάτι που αποτελεί το βασικό πρόβλημα με τις αναδημοσιεύσεις τέτοιου είδους), είναι ένα πολύ, πάρα πολύ σοβαρό θέμα. Θεωρώ πως το ίδιο νιώθει ο Dimosthenis Christopoulos που μου είχε κάνει τις ερωτήσεις (και, φυσικά, δεν εργάζεται στο συγκεκριμένο μέσο).

Καλώ δημοσίως την Εφημερίδα "Μακελειό" να προχωρήσει άμεσα σε διαγραφή του συγκεκριμένου, κλεμμένου άρθρου, εντός 24 ωρών από τη δημοσίευση αυτού του κειμένου.

Ἡ μεγαλοσύνη τῶν ἐθνῶν δὲ μετριέται μὲ τὸ στρέμμα.
Μὲ τῆς καρδιᾶς τὸ πύρωμα μετριέται καὶ τὸ αἷμα.

wc48

Μια Εποχή Στο Τσιμέντο

ISOVITIS COVER 400Η ενηλικίωση ενός εφήβου στις τσιμεντένιες κερκίδες της δεκαετίας του ’90, μιας συναρπαστικής οπαδικής περιόδου που άφησε σακατεμένους όσους επέζησαν από τις παγίδες της. Οι εκδρομές, τα συνθήματα, οι πέτρες, τα κλομπ, η πρέζα που μύρισε κάθε φλέβα δεμένη με δίχρωμο κασκόλ.

Ο παράλληλος κόσμος που οι περισσότεροι αγνοούν ή προσποιούνται πως αγνοούν – μια ωδή στην κοινή ουτοπία των «χούλιγκαν», στα παιδιά που δε μεγάλωσαν, στις ζωές που δε θα αφηγηθεί κανείς πέρα από όσους τις είδαν να σβήνουν, Κυριακή με Κυριακή, στις γαλαρίες των πούλμαν και στα κάγκελα των γηπέδων.

Συνάμα, μια νοσταλγική ματιά, σε πρώτο πρόσωπο, από ένα μέλος της κερκίδας του ΠΑΟΚ, που απλώνει στο χαρτί καθετί σοβαρό ή αστείο, σημαντικό ή ασήμαντο μπορεί να ανασύρει από τη μνήμη του, από την πρώτη του στιγμή στους καπνούς του πετάλου μέχρι την τραγωδία που έκλεισε και σημάδεψε ολόκληρη τη δεκαετία, ορίζοντας και το τέλος της «Old School» γενιάς που έθεσε τους κανόνες της οπαδικής ζωής ουρλιάζοντας, χοροπηδώντας κι αιμορραγώντας στα γήπεδα και στους δρόμους.

FB